Site icon Twist Czarter

“E” – słownik pojęć żeglarskich

słownik pojęć żeglarskich

Litera “E” w porównaniu do jej poprzedniczek jest raczej mało lubiana przez żeglarzy. Co owocuje niewielką ilością haseł. Tym razem udało nam się zebrać ich zaledwie 8.

Część dotyczącą litery “D” znajdziesz tutaj: „D” – słownik terminów żeglarskich

Echosonda – elektroniczny przyrząd do pomiaru głębokości wody oraz odległości od unoszących się w niej ciał stałych (przeszkód). Odległości te oblicza mierząc czas powrotu sygnału dźwiękowego odbitego od dna, przeszkody lub ławicy ryb.


Egzotyczne drewno – mocne konstrukcyjnie drewno szkutnicze. Odporne na działanie wody. Takim drewnem szkutniczym może być: balsa, bubinga, cumaru, cedr, gwajak, iroko, mahoń, samba, tek.

Ejsmontowie – Piotr i Mieczysław. Polscy żeglarze mazurscy i marynarze. Bliźniacy. Urodzeni w Grodnie, większość życia spędzili w Węgorzewie. Zaginęli w 1969 odbywając rejs dookoła świata.

EPIRB (Emergency Position-Indicating Radio Beacon) – rodzaj nadajnika radiowego pozwalającego na ustalenie miejsca położenia w sytuacji zagrożenia. Instalowany jest na statkach, samolotach, ale mogą być używane również przez osoby fizyczne (PLB – Personal Locator Beacon), np. turystów w górach.

Epoksydowa żywica – podstawowa żywica syntetyczna wraz z matami w włókna szklanego wykorzystywana do budowy kadłubów i pokładów jachtów lamintowych.

Eskortowiec – określenie klas niewielkich lub średniej wielkości okrętów eskortowych, przeznaczonych głównie do eskortowania konwojów. Wyszły z użytku.

Europa – jednoosobowa klasa łodzi żaglowej. Zaprojektowana w roku 1960, jako jeden z typów łodzi spełniających przepisy klasy Moth, dlatego była początkowo znana jako “Moth-Europe”. W latach 1992-2004 była to kobiecą klasą olimpijską. Łodzie są przeznaczone dla żeglarzy o wadze w granicach 50-70 kg, zapewnia szerokie możliwości doboru takielunku i osprzętu do wagi i siły zawodniczki lub zawodnika.

SV Elemka – polski żaglowiec z lat 1934–1938 – pięciomasztowy szkuner. Imię jest skrótowcem nazwy armatora – LMK.


SŁOWNIK: A | B | C | D

Sprawdź nasze inne jachty

Oferujemy Państwu nowoczese, dobrze wyposażone i świetnie przygotowane łodzie żaglowe i motorowe. Każdy nasz jacht posiada komfortowe wyposażenie hotelowe takie jak zamykana kabina z toeletą chemiczną, ogrzewanie Webasto, kuchenkę gazową, instalację wodną oraz elektryczną. Ponadto wyposażenie żeglarskie umożliwia komfortową żeglugę o obsługę jachtu. Wszystkie fały są sprowadzone do kokpitu, zainstalowana jest bramka do kładzenia masztu, markowe kabestany, silniki czterosówowe oraz wiele innych udogodnień.

Pełna lista jachtów oraz wybrane jednostki:

Maxus 33.1 RS

3 kabiny, koło sterowe i ogrzewanie
  • Kadłub: 10,45 m x 3,2 m
  • Załoga: 8-10 osób
  • Żagle: 40 m^2 (fok + grot)
  • Udogodnienia: koło sterowe, ster strumieniowy, echosonda, ogrzewanie Webasto, prysznic w kokpicie, radio z MP3 i TV, bimini, szprycbuda, nagłośnienie w kokpicie, oświetlenie LED, kuchenka gazowa, mikrofalówka, lodówka
Szczegóły

Antila 30

3 kabiny, ogrzewanie, koło sterowe
  • Kadłub: 9,3 m x 2,95 m
  • Załoga: 10 osób
  • Żagle: 38m^2 (fok + grot)
  • Udogodnienia: silnik 15 KM stacjonarny, ogrzewanie, lodówka Waeco, grot pełnolistwowy, patent do kładzenia masztu, rolfok na sztywnym sztagu, radio CD/MP3, instalacja 12V / 230 V, gniazdo do ładowania telefonu, 3 zamykane kabiny
Szczegóły

Nautika 830

motorowy houseboat, 2 kabiny
  • Kadłub: 8,3 m x 2,9 m
  • Załoga: 8 osób
  • Żagle: –
  • Udogodnienia: jacht motorowy dostępny bez patentu, lodówka sprężarkowa, ogrzewanie Webasto, silnik Marcury 50KM z elektrycznym trymem, instalacja wody pitnej, radio z MP3 oraz TV, kuchenka gazowa, 2 zamykane kabiny (max 6 osób).
Szczegóły

Antila 24.4

szybkie jachty dostępne bez patentu
  • Kadłub: 7,4m x 2,6m
  • Załoga: 6-8 osób
  • Żagle: 30 m^2 (fok+grot)
  • Udogodnienia: ogrzewanie Webasto, lodówka Waeco, kabestany Andersen, oświetlenie LED, bramka do kładzenia masztu, sztywny sztag, roll fok, kuchenka gazowa, kabina WC, silniki Mercury Sailpower 5KM, panel solarny.
Szczegóły
Rate this post
Exit mobile version